Yrittäjä, tiedätkö mitä asiakaskokemus tarkoittaa? Katso koulutus

13.12.2018


Hyvä asiakaskokemus ohjaa parhaimmillaan ostokäyttäytymistä ja sitouttaa asiakasta.

Tiina Karvinen on ollut itsekin yrittäjä ja opettanut muita yrittäjiä asiakaspalvelussa ja asiakaskokemuksesta. Asiakaskokemus, sen syntyminen ja vaaliminen vaativat yrittäjiltä vielä paljon oppimista.



Jokainen yrityksen ja asiakkaan välinen kohtaaminen aiheuttaa jonkinlaisen kokemuksen, tapahtuu se sitten kasvokkain tai verkossa. Näin ollen hyvää asiakaskokemusta on syytä tavoitella ja tehdä työtä sen synnyttämiseksi. Parhaimmillaan se ohjaa ostokäyttäytymistä ja sitouttaa asiakasta.

– Asiakaskokemus on 80-prosenttisesti tunnetta. Asiakas kokee luottamusta, turvallisuutta ja kiinnostusta yritystä kohtaan. Yrittäjän täytyy osata myös ohjata asiakasta näihin tunteisiin, sanoo Saton asiakaspalvelujohtaja Tiina Karvinen.

Yrittäjien ylivoimaisesti suurin haaste asiakastyössä on ajankäyttö.

– Eniten kuulemani peruste on se, että ei ole aikaa hoitaa asiakasta. Se on aika vakava asia. Silloin yrittäjällä ei ole aikaa hoitaa omaa menestystä.

Karvinen opettaa yrittäjiä joulukuun Y-Koulussa asiakaspalvelusta ja -kokemuksesta. 

Y-Koulun lähetykset ja oppimateriaalit ovat kaikille avoimia, eivätkä vaadi erillistä rekisteröitymistä.


Siirry tästä koulutukseen